Πυρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης προς την κυβέρνηση
Η Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κάνει κριτική στον πρωθυπουργό και στον επικοινωνιακό χειρισμό του δυστυχήματος, αναφέροντας: «Ακόμα και σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, η κυβέρνηση της ΝΔ και ο ίδιος ο Κ. Μητσοτάκης, λειτουργούν με όρους επικοινωνιακής διαχείρισης και συγκάλυψης των πολιτικών ευθυνών. Αρχικά, ο Κ. Μητσοτάκης έσπευσε να προκαταλάβει το αποτέλεσμα των ερευνών, και να μιλήσει περί 'ανθρώπινου λάθους'. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση, η οποία είναι ελεγχόμενη, διόρισε χωρίς καμία διαβούλευση ή διάλογο με τα υπόλοιπα κοινοβουλευτικά κόμματα, μια Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο πρωθυπουργός, με την επιστολή του στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, παρενέβη με αντιθεσμικό τρόπο, στη λειτουργία της Δικαιοσύνης.
Τόσες μέρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ο παραιτημένος υπουργός Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, αλλά και οι αρμόδιοι υφυπουργοί, σιωπούν και είναι εξαφανισμένοι, ενώ ο πρωθυπουργός παρουσιάζεται για άλλη μια φορά μετά την πανδημία και το σκάνδαλο των παράνομων παρακολουθήσεων, ως 'ανήξερος'». Ακολούθως η Πολιτική Γραμματεία αποδίδει ευθύνες στην κυβέρνηση, παραθέτοντας πράξεις και παραλείψεις το προηγούμενο διάστημα: «Η κυβέρνηση απαξίωσε και εγκατέλειψε συνειδητά το σιδηροδρομικό δίκτυο. Γιατί είναι αυτή που αγνόησε συστηματικά τις προειδοποιήσεις των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους, που κατήγγειλαν ζητήματα ασφάλειας. Είναι αυτή που αγνόησε τις 65 ερωτήσεις που έχει καταθέσει μόνο η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ για συναφή ζητήματα. Γιατί από το καλοκαίρι του 2019, απαξιώθηκαν και καταργήθηκαν μια σειρά από δικλείδες ασφαλείας που θα μπορούσαν να έχουν αποτρέψει το δυστύχημα, όπως το Δευτεροβάθμιο Κέντρο ελέγχου στην οδό Καρόλου, το Κέντρο Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, αρκετοί και εκπαιδευμένοι σταθμάρχες. Γιατί είναι η κυβέρνηση της ΝΔ αυτή που παρέλαβε το έργο της τηλεδιοίκησης, υλοποιημένο σε ποσοστό πάνω από 72%, και τέσσερα χρόνια μετά δεν το έχει ακόμα ολοκληρώσει. Γιατί επί υπουργίας Κ. Καραμανλή άλλαξε η σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αποτέλεσμα η ιταλική εταιρία να απαλλαγεί από επενδύσεις σχεδόν 600 εκ. ευρώ και ταυτόχρονα να απαλειφθεί η υποχρέωση του Δημοσίου να ολοκληρώσει τα συστήματα ασφαλείας».