Ποιες κατηγορίες προϊόντων έχουν τις μεγαλύτερες μειώσεις
NEWSROOM
Συγκρατήθηκαν οι των προϊόντων στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ τον Απρίλιο του 2024, σε σχέση με τον Απρίλιο του 2023, σύμφωνα με την στοχευμένη έρευνα που πραγματοποίησε ο ΙΕΛΚΑ για τις πληθωριστικές πιέσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων.
Με βάσει τα αποτελέσματα του ΙΕΛΚΑ, αποτυπώνεται μια πολύ μικρή αύξηση 1,10% εν συγκρίσει με ακριβώς έναν χρόνο πριν, ενώ υπάρχει εμφανής συγκράτηση τους τελευταίους μήνες. Χαρακτηριστικό είναι ότι τον Ιανουάριο οι αυξήσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ ήταν στο 3% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, τον Φεβρουάριο 2,7% και τον Μάρτιο μόλις 0,28%, δηλαδή ήταν σχεδόν μηδενικές.
Πηγές του Υπουργείου Ανάπτυξης σχολίασαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η αποκλιμάκωση που παρατηρείται σε βασικές κατηγορίες προϊόντων, αλλά και η συνολικότερη συγκράτηση των τιμών είναι αποτέλεσμα και των νέων μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας όπως αυτό για το «πάγωμα» των προωθητικών ενεργειών επί τριμήνου σε περιπτώσεις ανατιμήσεων.
Όπως σημείωσαν οι ίδιες πηγές, σταδιακά οι κυβερνητικές παρεμβάσεις αρχίζουν να αποδίδουν στο ράφι, σε συνδυασμό βέβαια με άλλους κρίσιμους παράγοντες (αποκλιμάκωση των τιμών των πρώτων υλών στις διεθνείς αγορές, σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, προσφορές και εκπτώσεις, επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων).
Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις βρεφικές και παιδικές τροφές (-4,57%) και ακολουθούν, χαρτικά, πάνες και σερβιέτες, απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού, βούτυρα και αυγά, αλλά και γαλακτομικά. Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται σε νερά και αναψυκτικά (12,26%) και έπονται μπισκότα, σοκολάτες και ζαχαρώδη, αλκοολούχα ποτά, έτοιμα γεύματα, ξηροί καρποί και σνακ. Τα περισσότερα από αυτά τα είδη επηρεάζονται από τις διεθνείς τιμές πρώτων υλών και κυρίως τις τιμές της ζάχαρης και του κακάο.
Θα πρέπει να τονιστεί πως τα συμπεράσματα και αποτελέσματα της έρευνας βασίζονται σε ανάλυση στο σύνολο των πραγματικών μηνιαίων πωλήσεων και όχι σε δειγματοληψία.