Στις επιπτώσεις των αναταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα στα μεγάλα λιμάνια της Μεσογείου εξετάζει σε νέα ανάλυσή του ο οίκος DBRS.
Φυσικά από την έρευνα δεν λείπει ο Πειραιάς, όντας το πέμπτο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με όσα η ανάλυση αναφέρει, οι όγκοι ήταν μέχρι στιγμής αρκετά σταθεροί με μικρό αντίκτυπο από τις αναταραχές.
Εντούτοις, αναμένει πτώσεις φορτίων περίπου 30% ή περισσότερο στον Πειραιώς, με την κατάσταση να είναι ρευστή, αφού οι γίγαντες των εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM, Cosco Container Lines, Evergreen Line και Orient Overseas Container Line αποφάσισαν να σταματήσουν τα τριήμερα δρομολόγιά τους από την Ασία προς τον Πειραιά, ο οποίος ήταν ενδιάμεσος σταθμός για τη Βόρεια Ευρώπη.
Την ίδια ώρα, η Maersk και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων έχουν αλλάξει δρομολόγιο προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, και δεν εισέρχεται στην Ανατολική και Κεντρική Μεσόγειο Θάλασσα. Η είσοδος στο κέντρο της Μεσογείου προσθέτει επιπλέον ημέρες στην ήδη μεγαλύτερη διαδρομή, αναφέρει η DBRS.
Σύμφωνα με όσα ο οίκος DBRS υπογραμμίζει, οι χειμερινές καιρικές συνθήκες στη Βόρεια Ευρώπη και η τρέχουσα αστάθεια στην Ερυθρά Θάλασσα θα έχουν προσωρινά αρνητικές επιπτώσεις στις λειτουργίες των λιμένων εμπορευματοκιβωτίων σε όλη την Ευρώπη. Αναμένει ότι η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στα λιμάνια της Ανατολικής και Νότιας Μεσογείου με κάποια προσωρινή μείωση του όγκου, ενώ τα κύρια λιμάνια στη Βόρεια Ευρώπη αναμένεται να έχουν περιορισμένο αντίκτυπο και μπορεί ακόμη και να δουν πίεση στη χωρητικότητα ναυπηγείων λόγω των καθυστερήσεων που φέρνουν τα μεγαλύτερα ταξίδια.