Στην αντεπίθεση η αξιωματική αντιπολίτευση
«Δεν υπάρχει εγκυρότερη δημοσκόπηση για την κυβερνητική δημοφιλία από αυτή που έγινε χθες, Τετάρτη, στους δρόμους και στις πλατείες των μεγαλύτερων πόλεων της χώρας», ισχυρίζονται στο ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία, προσθέτοντας πως μετά από την αποτυχία της γραμμής άμυνας περί «ανθρώπινου λάθους» καταρρέει και το ανάχωμα του συμψηφισμού με τα όσα έκαναν ή δεν έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Στην αξιωματική αντιπολίτευση αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν διαχρονικές παθογένειες στο σιδηρόδρομο, προσθέτουν όμως πως το δυστύχημα των Τεμπών δεν θα είχε συμβεί αν δεν είχαμε την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Κι αυτό για τρεις λόγους, κατά την Κουμουνδούρου:
Πρώτον, η κυβέρνηση Μητσοτάκη τοποθέτησε στη Λάρισα τον μοιραίο κι άπειρο σταθμάρχη κατά τρόπο ρουσφετολογικό κι έκνομο.
Δεύτερον, από το 2020 δεν λειτουργούσε το δευτεροβάθμιο όργανο ελέγχου της κυκλοφορίας των τρένων στην οδό Καρόλου, στην Αθήνα, που επέτρεπε σε αυτούς που εργάζονταν εκεί να επικοινωνούν με τα τρένα και να επεμβαίνουν για να διορθώνουν όταν διαπίστωναν ότι κάτι δεν πήγαινε καλά.
Τρίτο και καθοριστικότερο, σύμφωνα πάντοτε με το ΣΥΡΙΖΑ, μέχρι τον Ιούλιο του 2019 λειτουργούσε σύστημα τηλεδιοίκησης το οποίο έδινε τη δυνατότητα στο σταθμό της Λάρισας να «βλέπει» ως το Αιγίνιο της Πιερίας, πολύ πιο μακριά δηλαδή από εκεί που έγινε το δυστύχημα.