Ποιες δράσεις μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης. Αναλυτικά οι διαδικασίες που θα ακολουθούν οι πολίτες
NEWSROOM - 22/10/21
Σε ένα μπαράζ ενεργειών με σκοπό τη λειτουργία υπηρεσιών που στόχο έχουν τη διευκόλυνση της καθημερινότητας πολιτών και επιχειρήσεων, αναμένεται να επιδοθεί το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Οι δράσεις που είναι προγραμματισμένες μέχρι το τέλος του χρόνου αφορούν σε ζητήματα που μπορούν να χαρακτηριστούν ορόσημα και αποτελούν εδώ και καιρό μέρος του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών.
Σε πρώτο πλάνο μπαίνουν τα έγγραφα σχετικά με την ικανότητα οδήγησης. Περισσότερες από διακόσιες χιλιάδες άδειες οδήγησης έχουν εκδοθεί ψηφιακά, ενώ τουλάχιστον δέκα χιλιάδες είναι οι αιτήσεις επανέκδοσης που έχουν υλοποιηθεί μέχρι στιγμής.
Στις ψηφιακές υπηρεσίες αναμένεται να ενταχθεί και η ανανέωση των διπλωμάτων που θα αφορά όχι μόνο σε επαγγελματίες οδηγούς, αλλά και για λόγους ηλικίας. Οι οδηγοί θα λαμβάνουν έναν τετραψήφιο κωδικό, με τη χρήση του οποίου θα καταχωρούνται τα αποτελέσματα των ιατρικών εξετάσεων. Σε περίπτωση που πιστοποιείται η ικανότητα οδήγησης θα υποβάλλονται στη συνέχεια τα δικαιολογητικά, η φωτογραφία και το ηλεκτρονικό παράβολο.
Επεκτείνεται εντός του προσεχούς διαστήματος το γνήσιο της υπογραφής για το σύνολο των ιδιωτικών εγγράφων, χωρίς να θεωρείται απαραίτητη η συμβολή συμβολαιογράφου ή δημόσιας Αρχής. Η διαδικασία θα γίνεται με την ανάρτηση στην πλατφόρμα του εγγράφου προς υπογραφή. Ο πολίτης θα επιλέγει τα σημεία τοποθέτησης των υπογραφών και αφού επιβεβαιώσει την ταυτότητά του μέσω ενός κωδικού μίας χρήσης που θα λάβει στο κινητό του τηλέφωνο, θα μπορεί να εκτυπώσει το έγγραφο με το γνήσιο της υπογραφής από την οθόνη του υπολογιστή του.
Η ίδια διαδικασία θα ακολουθείται ακόμα και για χειρόγραφα έγγραφα, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην αποσυμφόρηση των ΚΕΠ.