Πλαστικό χρήμα προτιμούν περισσότερο για τις συναλλαγές τους οι καταναλωτές. Αποκαλυπτικά τα στοιχεία έρευνας της Τράπεζας της Ελλάδος
NEWSROOM
Στροφή στις ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω χρεωστικών και πιστωτικών καρτών έχουν κάνει οι καταναλωτές, σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) για την επίδραση της πανδημίας στη χρήση των μετρητών και τις συνήθειες πληρωμών από την πλευρά των καταναλωτών στη ζώνη του ευρώ που διεξήγαγε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ).
Η αύξηση του ορίου του ποσού των ανέπαφων πληρωμών με κάρτα για τις μικροαγορές στα πενήντα ευρώ που εφαρμόστηκε από τον Μάρτιο του 2020 και παραμένει μέχρι σήμερα, έχει συμβάλει στον περιορισμό της φυσικής επαφής των αγοραστών με το πληκτρολόγιο των τερματικών μηχανημάτων στα σημεία πώλησης.
Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (53%) απάντησε ότι έβαλε στην καθημερινότητά της τη χρήση του πλαστικού χρήματος επιλέγοντας τις ανέπαφες συναλλαγές με κάρτα, επικαλούμενοι τον ευκολότερο τρόπο πληρωμής, τον πιθανό κίνδυνο μόλυνσης μέσω των μετρητών, καθώς και τις προτροπές προς την κατεύθυνση των ηλεκτρονικών πληρωμών από κυβέρνηση και φορείς. Ποσοστό της τάξης του 33% υποστηρίζει ότι συνέχισε να χρησιμοποιεί κέρματα και χαρτονομίσματα με την ίδια συχνότητα που το έκανε και πριν την πανδημία.
Τα παραπάνω δεδομένα για την στροφή των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές πληρωμές έρχονται να επιβεβαιώσουν και τα στατιστικά στοιχεία, καθώς το συνολικό ύψος των συναλλαγών για πληρωμές με κάρτα το 2020 ανήλθε στο ποσό των τριάντα πέντε δισεκατομμυρίων ευρώ, καταγράφοντας σημαντική αύξηση έναντι των είκοσι τεσσάρων δις που δαπανήθηκαν ένα χρόνο νωρίτερα.
Σημαντικό ρόλο σε αυτό έχει διαδραματίσει το γεγονός ότι παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να εξοφλήσουν τους λογαριασμούς τους μέσω του δικτύου των πρακτορείων του ΟΠΑΠ και ειδικότερα της υπηρεσίας “Tora Wallet”, που επιτρέπει την πληρωμή οποιαδήποτε ώρα της ημέρας ακόμα και τα Σαββατοκύριακα.
Ο συνολικός αριθμός των καρτών πληρωμών στη χώρα μας, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ΤτΕ, υπερβαίνει τα 18,6 εκατομμύρια με την πλειοψηφία των χρηστών να επιλέγει τις χρεωστικές (15,7 εκατομμύρια), ενώ 1,7 εκατομμύρια καταναλωτές προτιμούν τις προπληρωμένες κάρτες.