Η διαχειρίστρια εταιρία «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» διαψεύδει τις πληροφορίες ότι έλαβε σχετικό έγγραφο της Τροχαίας για αναστολή της κυκλοφορίας.
NEWSROOM | 27/01/22
Διαστάσεις παίρνει η αντιπαράθεση μεταξύ της Τροχαίας και της “Αττικής Οδού”, σχετικά με το κλείσιμο του αυτοκινητοδρόμου λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.
Όπως αποκάλυψε ο Παναγιώτης Σπυρόπουλος στον αέρα του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του ΣΚΑΪ με την Σία Κοσιώνη, η Τροχαία προειδοποιούσε με επίσημο έγγραφο την διαχειρίστρια εταιρία, “Αττικές Διαδρομές Α.Ε.”, από τις δέκα το πρωί της Δευτέρας 24 του μήνα:
“Nα κλείσει η κυκλοφορία από την ώρα 14.00 της σήμερον 24/1/2022 έως ύφεσης των φαινομένων και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας κατά μήκος οδικού δικτύου Αττικής Οδού της Δ.Π.Λ. Υμηττού και της Περιφερειακής Αιγάλεω».
Οι πιέσεις που καταβλήθηκαν προκειμένου να ανασταλεί η είσοδος και η διέλευση των αυτοκινήτων και των βαρέων οχημάτων, σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ ήταν μεγάλες, χωρίς ωστόσο το αίτημα να γίνει αποδεκτό άμεσα, αλλά μετά από παρέλευση πολλών ωρών και όταν πια τα δεκάδες εκχιονιστικά μηχανήματα που επιχειρούσαν να κρατήσουν τον πιο σύγχρονο αυτοκινητόδρομο της πρωτεύουσας ανοιχτό, αδυνατούσαν να ελέγξουν την κατάσταση λόγω της σφοδρότητας του φαινομένου.
Η διακοπή της κυκλοφορίας φαίνεται ότι αποφασίστηκε στις δύο μετά το μεσημέρι, σύμφωνα πάντα με τα σχετικά έγγραφα που παρουσίασε το κανάλι του Φαλήρου. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, όπως ορίζεται στη σύμβαση μεταξύ πολιτείας και “Αττικών Διαδρομών”, η αρμοδιότητα, η ευθύνη και η απόφαση για το κλείσιμο ανήκει στην εταιρία.
Με ανακοίνωση που εξέδωσε πάντως η εταιρία αργά χθες το βράδυ, διέψευσε τις πληροφορίες:
«Η εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. διαψεύδει κατηγορηματικά την πληροφορία που μετέδωσε τηλεοπτικός σταθμός, και αναπαράγουν ενημερωτικά μέσα, σύμφωνα με την οποία ζητήθηκε από την Τροχαία να κλείσει η Αττική Οδός στις 10.00 π.μ. της Δευτέρας και η εταιρεία δεν το δέχθηκε».
Ο ρεπόρτερ του ΣΚΑΪ, ο οποίος ήταν κι αυτός «εγκλωβισμένος» στην Αττική Οδό, περιέγραψε τον τρόπο με τον οποίο βίωσε τις δραματικές ώρες:
«Στις εξόδους της Αττική Οδού τα οχήματα που σταματούσαν είτε για να βάλουν αλυσίδες είτε αυτά που δεν είχαν κάλυψαν τις δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Αυτά συμβαίνουν μέχρι και τις 17.30 το απόγευμα. Από τις 10.30 το πρωί μέχρι τις 17.30 το απόγευμα έχω διανύσει δέκα τέσσερα χιλιόμετρα λίγο πριν την έξοδο στο Γέρακα και της Ανθούσας. Όλη αυτή την ώρα συνεχίζουν να μπαίνουν οχήματα. Έρχονται οι εργαζόμενοι του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που έχουν φύγει από τις δουλειές τους ενώ την ίδια στιγμή στην συγκεκριμένη έξοδο του Γέρακα και την Ανθούσας είναι που έχουν διπλώσει οι 4 νταλίκες που συσσώρευσαν όλο και περισσότερα οχήματα. Όλα τα οχήματα από πίσω «έπαιζαν συγκρουόμενα» και δεν υπήρχε πρόσβαση από τα βαρέως τύπου εκχιονιστικά οχήματα.
Το πρώτο εκχιονιστικό που ήρθε ήταν στις εννέα το βράδυ μετά από κλήση κάποιων εγκλωβισμένων που είχαν χρόνια προβλήματα και παθήσεις (νεφροπαθείς, καρδιοπαθείς κλπ) και το οποίο άνοιξε έναν υποτυπώδη διάδρομο. Ωστόσο, αναφέρει πως κάποιοι δεν είχαν αλυσίδες για να προχωρήσουν ενώ άλλοι που είχαν φοβήθηκαν. Έφθασα μέχρι την Κάντζα όπου υπήρχε και εκεί συσσώρευση οχημάτων καθώς είχαν φτάσει και κάποιοι άλλοι εγκλωβισμένοι που είχαν απεγκλωβιστεί από δυνάμεις ασφαλείας.
Υπήρχε και άνθρωπος που ζητούσε νερό καθώς ήθελε να πάρει τα φάρμακά του λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας Όσοι από τους εγκλωβισμένους ήταν να διαμείνουν σε κάποια ξενοδοχεία της περιοχής δεν μπόρεσαν καθώς τα δωμάτια ήταν κλεισμένα. Οι άνθρωποι κοιμόντουσαν στα χαλιά και τις καρέκλες. Το ίδιο και στην περιοχή του αεροδρομίου λόγω των ακυρώσεων πτήσεων. Ένα απέραντο μπάχαλο μια κρατικής αναλγησίας το οποίο οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έκλεισε από νωρίς η είσοδος των βαρέων οχημάτων και στην συνέχεια όλων των υπολοίπων στην Αττική Οδό».