Νέα δεδομένα στο θανατηφόρο τροχαίο του άτυχου επιχειρηματία - Ποια πρόσωπα ενδέχεται να μπουν στο "κάδρο" των ευθυνών
NEWSROOOM - 19/01/22
Ανοίγει η «βεντάλια» των ερευνών σχετικά με το τροχαίο δυστύχημα που κόστισε τη ζωή του Τζώρτζη Μονογυιού.
Λίγα εικοσιτετράωρα μετά το προσωπικό ενδιαφέρον που επικαλέστηκε ο Αλέξης Κούγιας για την υπόθεση του Τζώρτζη Μονογυιού, με δηλώσεις του στην ειδησεογραφική ιστοσελίδα “Reader.gr” ο δικηγόρος του αδικοχαμένου επιχειρηματία, υποστήριξε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να μην είχε πραγματοποιηθεί αγορά, αλλά ενοικίαση του πολυτελούς αυτοκινήτου.
Αν επιβεβαιωθεί αυτή η εκδοχή που έδωσε ο έγκριτος ποινικολόγος με την πολυετή εμπειρία στον χώρο, θα δημιουργηθούν νέα δεδομένα όσον αφορά στην ανάδειξη και την απόδοση ενδεχόμενων ποινικών και αστικών ευθυνών:
«Από αξιόπιστη πηγή πληροφορήθηκα ότι το αυτοκίνητο δεν ήταν αγορασμένο αλλά νοικιασμένο. Ήταν νοικιασμένο από τον ίδιο τον Τζώρτζη. Περιμένω να μάθω από πού ήταν νοικιασμένο γιατί όπως καταλαβαίνετε είναι πολύ σημαντικό αυτό και δίνει άλλη διάσταση στην υπόθεση ενώ βάζει και άλλα πρόσωπα στο κάδρο. Το δεύτερο, που είναι πολύ σημαντικό είναι ότι σε συνεργασία με πραγματογνώμονες και σε συνδυασμό με τους αυτόπτες μάρτυρες το αυτοκίνητο πήγαινε με 70-75 χλμ./ώρα. Συζητώντας με ανθρώπους, οι οποίοι γνωρίζουν τη συμπεριφορά του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, με την ταχύτητα αυτή το αυτοκίνητο είναι πιο αξιόπιστο από τρένο. Δεν εκτρέπεται ποτέ. Ακόμα και αν έχεις απενεργοποιήσει τα συστήματα "antispin". Θα μπορούσε να υπάρχει πρόβλημα εάν πήγαινε με 250 χλμ./ώρα.
Όσον αφορά αυτό που συνέβη έχουμε καταλήξει στο συμπέρασμα με τους πραγματογνώμονες ότι το αυτοκίνητο είχε βλάβη στο σύστημα διευθύνσεως ή στο σύστημα αναρτήσεως. Το διερευνούμενο από εμάς θα είναι στο μέλλον, και ανάλογα θα προσαρμόσουμε τις απαιτήσεις μας, εάν αυτοί που του νοίκιασαν, ή αυτοί, που του το πούλησαν, εάν πάρουμε την άλλη εκδοχή, γνώριζαν ότι υπάρχει βλάβη και του το φόρτωσαν στην κυριολεξία γιατί από ότι έχω μάθει αν έχεις βλάβη στο σύστημα διεύθυνσης στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο ξεπερνάει τα πενήντα χιλιάδες ευρώ η επισκευή του».
Όπως επισήμανε ο κ. Κούγιας, προτίθεται να στραφεί και εναντίων της Περιφέρειας, αλλά και της δημοτικής Αρχής για τις παραλείψεις τους, παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με την νομοθεσία υποχρεούνται να τοποθετήσουν προστατευτικά μέσα στο συγκεκριμένο σημείο:
«Διερευνώ εάν πράγματι το αυτοκίνητο είναι νοικιασμένο και δεν είναι αγορασμένο και επίσης ποιος του το νοίκιασε, ποιος μεσολάβησε. Ο πρώτος στόχος μας είναι να αποδείξουμε τη βλάβη, που είχε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο γιατί χωρίς βλάβη δεν θα είχε αυτή τη συμπεριφορά, που είδαμε στα βίντεο. Ο δεύτερος στόχος μας είναι, ανεξάρτητα εάν είχε βλάβη και δεδομένου ότι υπάρχει μια παράλειψη εκ μέρους της περιφέρειας και δεν γνωρίζω εάν είναι και του δήμου Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, για ποιο λόγο ενώ έχουν γίνει θανατηφόρα ατυχήματα και ο Νόμος τούς υποχρεώνει στη νησίδα, που έχει δέντρα, να έχουν βάλει προστατευτικές μπάρες, δεν έχουν βάλει. Οπότε ο επόμενος στόχος μας θα είναι σε επίπεδο αποζημιώσεως κατά όλων αυτών των προσώπων και από την άλλη μεριά υπάρχει και ποινικό αδίκημα γιατί εάν γνώριζαν ότι το αυτοκίνητο έχει βλάβη και του το έδωσαν είναι έκθεση σε κίνδυνο ζωής και είναι κακούργημα, εάν δεν το γνώριζαν είναι αστική αποζημίωση. Επίσης έχουμε ποινικό αδίκημα από τους υπευθύνους της περιφέρειας ή του δήμου, που δεν έχουν βάλει στο σημείο αυτό προστατευτικές μπάρες».
Ερωτηματικά εξακολουθεί να προκαλεί η φωτιά που εκδηλώθηκε με την πρόσκρουση του οχήματος στο δέντρο:
«Οι πραγματογνώμονες θεωρούν αδικαιολόγητο με την ταχύτητα, που πήγαινε το αυτοκίνητο, να υπάρξει πυρκαγιά. Υπάρχουν κάποια σωληνάκια, που ψεκάζουν τον κινητήρα ανάλογα με την πίεση, που δίνεις στο γκάζι. Εάν η πίεση είναι της τάξης των 70 χλμ./ώρα οι στροφές του αυτοκινήτου είναι στο ρελαντί. Εφόσον είναι άθικτο το ρεζερβουάρ ο μόνος τρόπος για να πάρει φωτιά το αυτοκίνητο είναι από τα σωληνάκια. Άρα έχουμε και εκεί μια πολύ σημαντική βλάβη εκτός των άλλων συστημάτων».