Ποιο το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών
TOMORROWNEWS.GR
Το σχέδιο της κυβέρνησης με στόχο την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στο Λεκανοπέδιο της Αττικής παρουσίασε o υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στην ομιλία του στο 5ο Autoforum.
Βάσει όσων εξήγησε, το σχέδιο αυτό θα έχει ως στόχο την επίλυση του προβλήματος του σήμερα, αλλά θα αντιμετωπίζει και τις ανάγκες του αύριο. Βάζει τα θεμέλια για μια Αττική πιο εύκολη, προσβάσιμη, ανθρώπινη, και αναπτύσσεται σε 4 + 4 κινήσεις:
- 4 κινήσεις που έχουν ήδη γίνει, για άμεσα αποτελέσματα, και
- 4 κινήσεις για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του αύριο, ώστε να μη γίνει η Αθήνα πόλη απροσπέλαστη.
Οι 4 + 4 κινήσεις, όπως τις παρουσίασε ο κ. Καραμανλής, είναι:
- «Καθαρός Δακτύλιος».
Ένα μέτρο δραστικό, που αποφασίστηκε όταν αυξήθηκε ξανά η κίνηση μετά την καραντίνα και το οποίο απέδωσε κάποια άμεσα αποτελέσματα. «Μειώσαμε τα οχήματα στο κέντρο της πόλης και κλείσαμε τα παραθυράκια για υπερβολικές και καταχρηστικές εξαιρέσεις. Το μόνιμο γαϊτανάκι του ελληνικού πολιτικού συστήματος: Να βγάζουμε σε όλο τον κόσμο άδειες για να κυκλοφορούν. Κι έτσι έχει ήδη δοθεί μια κυκλοφοριακή ανάσα στο κέντρο, αλλά έχει μειωθεί σημαντικά και η περιβαλλοντική επιβάρυνση», σημείωσε ο υπουργός. - Περισσότερα λεωφορεία στο δρόμο.
Η Αθήνα – όπως και η Θεσσαλονίκη – είναι από τις ελάχιστες πόλεις στον κόσμο, που ενίσχυσε τους στόλους των αστικών συγκοινωνιών εν μέσω πανδημίας. «Παραλάβαμε περίπου 850 λεωφορεία στο δρόμο και σήμερα έχουμε 1.350», επισήμανε. - Ενίσχυση και των μέσων σταθερής τροχιάς.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι:
- Δόθηκαν σε λειτουργία τρεις νέοι σταθμοί μετρό στην επέκταση προς Πειραιά.
- Στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό τρέχουν 39 συρμοί, από 32 το 2019.
- Είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση 70 οχημάτων της Γραμμής 1.
- Ενισχύεται σταθερά το Τραμ: Επανήλθε στο Σύνταγμα, δόθηκαν 12 νέες στάσεις στο κέντρο του Πειραιά, δρομολογήθηκαν 25 επιπλέον, νέοι, υπερσύγχρονοι συρμοί στο δίκτυο.
- Σύγχρονο πλαίσιο για τη μικροκινητικότητα και την αστική κινητικότητα.
Με το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, άνοιξε ο δρόμος ώστε η Τοπική Αυτοδιοίκηση να προχωρήσει χωρίς εμπόδια και γραφειοκρατία στη διαμόρφωση ενός πιο βιώσιμου και πιο πράσινου αστικού περιβάλλοντος.
Οι τέσσερις κινήσεις που αφορούν την Αττική:
- Έρχονται και νέα λεωφορεία, φιλικά προς το περιβάλλον.
«Είμαστε σε τελικό στάδιο για την προμήθεια των πρώτων 650 νέων, σύγχρονων οχημάτων, έχοντας δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. Θα ξεκινήσουν να ενισχύουν τον στόλο από τις αρχές του 2023», δήλωσε ο κ. Καραμανλής. - Μεγάλα έργα μετρό γίνονται ξανά στην Αττική:
- Γραμμή 4 του Μετρό. Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, ύψους 1,2 δισ. Η πρώτη νέα γραμμή υπό κατασκευή στην πρωτεύουσα έπειτα από είκοσι ολόκληρα χρόνια. Το πρώτο τμήμα, από το Άλσος Βεΐκου στο Γουδή, με 15 νέους σταθμούς, θα εξυπηρετεί μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες γειτονιές της Αθήνας. Διασφαλίζεται δε ότι το πράσινο ισοζύγιο στην πόλη όχι μόνο δε θα μειωθεί, αλλά θα αυξηθεί.
- Προχωράει η μελετητική ωριμότητα και για τις μελλοντικές επεκτάσεις της Γραμμής 4, με προτεραιότητα προς Μαρούσι και Βόρεια Προάστια, περιοχές με μεγάλη ροή εργαζομένων και τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο.
- Σε λίγους μήνες παραδίδονται και οι τρεις τελευταίοι νέοι σταθμοί της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά: Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιά.
«Επιτέλους ενώνουμε το μεγαλύτερο αεροδρόμιο με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας», τόνισε. - Επέκταση Γραμμής 2 προς Δυτικά Προάστια: «Προχωράμε με ταχύτατους ρυθμούς τις μελέτες ώστε να καταφέρουμε να δημοπρατήσουμε ως το τέλος της χρονιάς τους τρεις νέους σταθμούς, Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο», σημείωσε.
- Μπαίνει μπρος και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής. Ένα έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, που θα συμβασιοποιηθεί το επόμενο εξάμηνο και θα εξυπηρετεί τις περιοχές από τα Άνω Λιόσια ως τα Μέγαρα.
- Προχωράει ικανοποιητικά και η διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την επέκταση του Προαστιακού προς τα Ανατολικά, δηλαδή προς τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου.
- Μεγάλα οδικά έργα φτιάχνουν τον νέο οδικό χάρτη της Αττικής.
- Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης έχει ήδη δημοπρατηθεί και αναμένεται να αρχίσει η υλοποίησή της ως τις αρχές του 2023.
- Προχωρούν οι διαδικασίες για τις επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα.
- Αντίστοιχα, προχωρούν και οι μελέτες για την υπογειοποίηση της σήραγγας της Ηλιουπόλεως, που θα δώσει ανάσα στα Νότια Προάστια.
- Στα Δυτικά Προάστια, είναι σε προχωρημένο στάδιο διαδικασιών το έργο της ολοκλήρωσης της Περιφερειακής του Αιγάλεω και του Κόμβου Σκαραμαγκά, που θα αποφορτίσει σημαντικά την Λεωφόρο Αθηνών αλλά και την Λεωφόρου Σχιστού.
- Σύσταση Μητροπολιτικού Φορέα