Μετωπική σύγκρουση της υπουργού Παιδείας με τον αρμόδιο Τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ
NEWSROOM - 14/09/21
Πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης μεταξύ της υπουργού Παιδείας και του αρμόδιου τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ αποτέλεσε για μία ακόμα φορά η ελάχιστη βάση εισαγωγής (ΕΒΕ) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τα δύο κορυφαία στελέχη κυβέρνησης και αντιπολίτευσης διασταύρωσαν τα ξίφη τους κατά τη διάρκεια της συζήτησης της θεματικής ενότητας «Μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία για το παρόν και το μέλλον» του “Thessaloniki Helexpo Forum”, που διεξάγεται στο πλαίσιο της 85ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.
Η Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε στους στόχους που επιδιώκονται με τη θεσμοθέτηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, παραθέτοντας συγκριτικά στοιχεία των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας μας με τα αντίστοιχα της υπόλοιπης Ευρώπης:
«Οι αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής με τη θεσμοθέτηση της ΕΒΕ στοχεύουν σε σπουδές με αντίκρισμα, πραγματικές επιλογές για τους νέους, όχι απλά να ακολουθείται μία πρακτική του ‘'τάζω στους πάντες τα πάντα'', όλοι να εισαχθούν στο πανεπιστήμιο αδιαφορώντας τελικά αν αυτοί οι νέοι μας θα μπορέσουν να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν και εντέλει να έχουν μία προοπτική όπως την επιθυμούν. Τα στοιχεία είναι ξεκάθαρα. Η χώρα μας είναι πρώτη στον αριθμό φοιτητών σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε αναλογία πληθυσμού και τελευταία στον αριθμό αποφοίτων. Υπάρχουν τμήματα που έχουν αριθμό αποφοίτησης τρεις στους εκατό κατά έτος και νομίζω όλα αυτά μιλούν από μόνα τους.
Η κυβέρνηση έχει ήδη θεσμοθετήσει το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος για την παιδεία όπως εξαγγέλθηκε προεκλογικά τον Νοέμβριο του 2018 με δύο νομοθετήματα για το δημόσιο σχολείο, ένα για τα ιδιωτικά σχολεία, μία βασική μεταρρύθμιση για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και δύο νομοθετήματα στην Ανώτατη Εκπαίδευση».
Ο Νίκος Φίλης από την πλευρά του αμφισβήτησε την ορθότητα των στοιχείων:
«Τη βάση του 10 κατάργησε η κυρία Διαμαντοπούλου, διότι υπήρχε μία κατεύθυνση ευρωπαϊκή που ήταν να αυξηθεί ο αριθμός των αποφοίτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, γιατί ζητούμενο ήταν ένα μοντέλο αποφοίτων που χρειάζεται ανθρώπους υψηλής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Φέτος εισήχθησαν χίλιοι λιγότεροι φοιτητές στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Προφανώς και θέλουμε οι φοιτητές που μπαίνουν να τελειώνουν αλλά ποια μέτρα λαμβάνονται για να μπορούν να τελειώνουν τα παιδιά στην ώρα τους; Στην Ευρώπη έχει επιλεγεί το μοντέλο των πρακτικών μέτρων ενίσχυσης των παιδιών, όπως με ενισχυτική διδασκαλία».
Ο κ. Φίλης έθεσε επίσης και το ζήτημα των κενών που υπάρχουν στα σχολεία της χώρας από την έλλειψη εκπαιδευτικών, κάνοντας λόγο για ανάγκη είκοσι χιλιάδων διορισμών την επόμενη τετραετία, με την κα Κεραμέως να απαντά υπενθυμίζοντας την κυβερνητική εξαγγελία για 11.700 μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση, σημειώνοντας ότι στα δύο χρόνια της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας καλύφθηκαν κενά δεκαετιών με 16.200 εκπαιδευτικούς στα σχολεία της χώρας.