Κατατέθηκε τα ξημερώματα το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας που αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, στο όριο φοίτησης και στην πανεπιστημιακή αστυνομία.
NEWSROOM - 17/07/21
Στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κατατέθηκε τα ξημερώματα το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», που αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, στο όριο φοίτησης και στην πανεπιστημιακή αστυνομία. .
Στην αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει το νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί από την Ολομέλεια του Κοινοβουλίου έως τις 27 Ιουλίου, αναφέρονται μεταξύ άλλων:
«Η ρύθμιση εκσυγχρονίζει το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για τις δομές και τα στελέχη της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο την ουσιαστική συμβολή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη συστηματική παιδαγωγική υποστήριξη των εκπαιδευτικών. Οι αλλαγές που προτείνονται κινούνται σε δύο κεντρικούς άξονες, ήτοι αφενός στην αναβάθμιση των στελεχών και των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αφετέρου στην ορθολογική αναδιάταξη των κριτηρίων και της διαδικασίας επιλογής και αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης.
Ως προς τον πρώτο άξονα οι κύριοι πυλώνες του σχεδίου νόμου είναι: α) η θεσμοθέτηση στελεχών εκπαίδευσης με αμιγώς παιδαγωγικό χαρακτήρα (Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης και Σύμβουλοι Εκπαίδευσης), β) η αύξηση του αριθμού των Συμβούλων Εκπαίδευσης (800) σε σχέση με τον υφιστάμενο αριθμό των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (540), γ) η τοποθέτηση των νέων στελεχών της εκπαίδευσης κοντά στη σχολική μονάδα και το Εργαστηριακό Κέντρο (Ε.Κ.), με την υπαγωγή των Συμβούλων Εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, όπου υπάγονται διοικητικά οι σχολικές μονάδες και τα Ε.Κ. και δ) η ενίσχυση του έργου των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης - ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία - Κ.Ε.ΠΕ.Α.).
Ως προς τον δεύτερο άξονα οι κύριοι πυλώνες του σχεδίου νόμου είναι: α) η συμπερίληψη της αξιολόγησης στα κριτήρια επιλογής, β) η αναδιάταξη των συμβουλίων επιλογής και η διάκρισή τους από τα υπηρεσιακά συμβούλια, γ) ο εξορθολογισμός της διαδικασίας συνέντευξης των υποψηφίων με τη θέσπιση μελέτης περίπτωσης και τη μείωση του αριθμού των υποψηφίων που καλούνται σε αυτή, ήτοι 50% και τουλάχιστον τριπλάσιος των προκηρυσσόμενων θέσεων και δ) η περιοδική αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης και εν μέσω της θητείας τους.
Στόχο της ρύθμισης αποτελεί η αντιμετώπιση των δυσλειτουργιών που προκαλούνταν με την τοποθέτηση των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα στελέχη και οι υποστηρικτικές δομές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προσανατολίζονται στη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου σχολικών μονάδων και εργαστηριακών κέντρων.
Με τις προτεινόμενες διατάξεις του Μέρους Β΄ επιδιώκεται η ελαχιστοποίηση της απόστασης ανάμεσα στα στελέχη υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου (Συμβούλους Εκπαίδευσης) και τις αποδέκτριες του έργου εκπαιδευτικές δομές (σχολικές μονάδες και Ε.Κ.) μέσω της τοποθέτησης των οργάνων αυτών στη διοικητική δομή, όπου υπάγονται αμέσως και οι εν λόγω εκπαιδευτικές δομές (Διεύθυνση Εκπαίδευσης).
Για τον ίδιο δικαιολογητικό λόγο, ήτοι για την ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, προβλέπεται αύξηση του αριθμού των Συμβούλων Εκπαίδευσης σε σχέση με τον υφιστάμενο αριθμό των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. Η εν λόγω αύξηση συνιστά αναγκαία συνθήκη για την επιτέλεση του επιμορφωτικού αλλά και αξιολογικού έργου των Συμβούλων Εκπαίδευσης».
Για όλες τις ΕΙΔΗΣΕΙΣ ακολουθήστε το TomorrowNews.gr στο GOOGLE NEWS