Ένας αυξανόμενος αριθμός Αμερικανών στρέφεται στο TikTok σε αναζήτηση συμβουλών που θα τους βοηθήσουν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα επαγγελματικού βίου
Οι νέοι που αναζητούν μία θέση εργασίας διαφέρουν από τους μεγαλύτερους. Περιμένουν από τους εργοδότες να είναι πιο… χαριτωμένοι, πιο επιεικείς και πιο γενναιόδωροι με τα προνόμια και τη μισθοδοσία. Ο τρόπος με τον οποίο προχωρούν στο κυνήγι της εργασίας είναι επίσης διαφορετικός. Αντί να βασίζονται στην οικογένεια και τους φίλους τους, ένας αυξανόμενος αριθμός Αμερικανών στρέφεται στο TikTok σε αναζήτηση συμβουλών που θα τους βοηθήσουν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα επαγγελματικού βίου.
Σύμφωνα με άρθρο του Economist, ξεφυλλίζοντας τις ροές τους στην εφαρμογή βίντεο μικρής διάρκειας μπορεί να συναντήσουν έναν δημιουργό που ονομάζεται Λορέν Σπίρμαν. Η κ. Σπίρμαν ανεβάζει βίντεο σχετικά με «αναρτήσεις εργασίας με κόκκινη σημαία» και «παράλογες αιτήσεις εργασίας». Ή μπορεί να βρουν την Κένι Μπάκι, η οποία μοιράζεται το «ταξίδι της στο μισθό» και καυτές συμβουλές για τις μισθολογικές διαπραγματεύσεις. Αν κυλήσουν πιο κάτω, αργά ή γρήγορα είναι πιθανό να πέσουν πάνω στην Μπρίτανι Πιτς. Αυτή έγινε viral αφού δημοσίευσε ένα βίντεο με τη δική της εμπειρία απόλυσης από την Cloudflare, μια εταιρεία λογισμικού, και τώρα δημιουργεί βίντεο που προσφέρουν συμβουλές σε άλλους που υποφέρουν από παρόμοιες δοκιμασίες.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, βίντεο όπως αυτά, με το hashtag (#) CareerTok, είχαν πάνω από 2 δισ. προβολές στην εφαρμογή. Οι δημιουργοί τους είναι μια διαφορετική ομάδα: άνθρωποι αρκετά μεγάλοι για να είναι πρώην διευθύνοντες σύμβουλοι, 30άρηδες που αφηγούνται τα δικά τους λάθη στις αρχές της καριέρας τους, οι ίδιοι οι νέοι. Πολλοί από αυτούς που βλέπουν τα κλιπ ανήκουν στη γενιά Ζ. Δεδομένου ότι αυτή η ομάδα, που γεννήθηκε μεταξύ 1997 και 2012, θα αποτελεί το 27% του εργατικού δυναμικού στη λέσχη των κυρίως πλούσιων χωρών του ΟΟΣΑ μέχρι το 2025, οι συμβουλές καριέρας μέσω των κοινωνικών μέσων είναι πιθανό να αποκτήσουν όλο και μεγαλύτερη σημασία.
Ένα πράγμα που η επιτυχία του περιεχομένου που σχετίζεται με τη σταδιοδρομία στο TikTok καθιστά ξεκάθαρο σαν μέρα είναι ότι οι Gen-Zers επιθυμούν διαφάνεια στον εργασιακό χώρο. «Μου αρέσει που οι άνθρωποι καταγράφουν τις απολύσεις τους, επειδή εκθέτουν τους ανθρώπους που κάνουν τρομερές απολύσεις», λέει ο Κρις Γουίλιαμς, πρώην υπεύθυνος ανθρώπινου δυναμικού στη Microsoft, ο οποίος τώρα είναι σύμβουλος καριέρας – και ο ίδιος δημιουργός περιεχομένου. Η κ. Σπίρμαν άρχισε να δημοσιεύει βίντεο στο TikTok για να καταγράψει τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε στην αναζήτηση εργασίας. «Υπήρχε έλλειψη διαφάνειας στον μισθό, μου είχαν θέσει παράλογα καθήκοντα, δεν έπαιρνα καμία πληροφόρηση πίσω», θυμάται. «Σε ορισμένες περιπτώσεις, επρόκειτο για πλήρες ghosting».
Πηγή: OT.GR