Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Κοντά στα υψηλά όλων των εποχών βρίσκονται οι τιμές ναυπήγησης όλων σχεδόν των κατηγοριών πλοίων σύμφωνα με μελέτη της Danish Ship Finance. H συνεχής τοποθέτηση νέων παραγγελιών και η περιορισμένη διαθεσιμότητα των ναυπηγείων ωθούν τις τιμές των νεότευκτων πλοίων όλο και πιο κοντά σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, αναφέρει ο χρηματοδοτικός οίκος προσθέτοντας ότι ο μέσος δείκτης τιμών των νεότευκτων έχει αυξηθεί κατά 4% τους τελευταίους έξι μήνες και βρίσκεται κοντά στο υψηλά της περιόδου 2007-2008.
Τα κινεζικά και τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία είναι τα κύρια ωφελημένα, καθώς εξασφαλίζουν τη μερίδα του λέοντος των νέων παραγγελιών. Τα κινέζικα ναυπηγεία αναμένεται να παραδώσουν τα περισσότερα νέα δεξαμενόπλοια, ενώ τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας θα είναι απασχολημένα με την κατασκευή μεγάλων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και εμπορευματοκιβωτίων για τα επόμενα χρόνια.
Το ήδη ρεκόρ υψηλών παραγγελιών (σε όρους χωρητικότητας) συγκράτησε, το 2023, την υπογραφή νέων συμβολαίων στο μέσο όρο δεκαετίας (6% του στόλου) αναφέρει η Danish Ship Finance.
Το βιβλίο παραγγελιών των περίπου 800 πλοίων κατανέμεται μεταξύ 80 ναυπηγείων, αλλά συγκεντρώνεται σε μεγάλα ναυπηγεία πρώτης τάξης στην Κίνα και τη Νότια Κορέα. Τα δέκα κορυφαία ναυπηγεία κατασκευάζουν το 55% των πλοίων που έχουν παραγγελθεί. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβώτια καταλαμβάνουν το 23% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών, μετρούμενα σε cgt.
Πηγή: ot.gr