Πως αποτίμησε την τουριστική σεζόν ο Βασίλης Κικίλιας και τι εκτίμησε για την επόμενη
NEWSROOM - 31/10/21
Καταγραφή και σταχυολόγηση των πεπραγμένων της μεγαλύτερης «ατμομηχανής» της ελληνικής οικονομίας έκανε ο Βασίλης Κικίλιας.
Ο υπουργός Τουρισμού με συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή του ΑΝΤ1 “Πρωινοί Τύποι” με τους Νίκο Ρογκάκο και Παναγιώτη Στάθη, έκανε της εκτιμήσεις του για την πορεία της «βαριάς» βιομηχανίας της χώρας μας για την επόμενη χρονιά, υπογραμμίζοντας παράλληλα τα ποσοστά πληρότητας στα καταλύματα των ορεινών προορισμών το τετραήμερο της αργίας της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου:
«Πληρότητα 100% εμφάνισαν τα καταλύματα σε δημοφιλείς ορεινούς προορισμούς, με αφορμή την αργία της εθνικής μας εορτής, αυτήν την εβδομάδα. Με κόπο και προσπάθεια, με πολλή δουλειά από όλους, αρχίζουν και κινούνται ξανά και οι χειμερινοί προορισμοί και τα δωδεκάμηνης λειτουργίας ξενοδοχεία των πόλεων, που χτυπήθηκαν κατά κύριο λόγο από την πανδημία.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι πλησιάζουμε το 70% - 75% της τουριστικής κίνησης του 2019 και μάλιστα με πιο ποιοτικούς δείκτες, με ένα μέσο εισόδημα από τους επισκέπτες που ξεπερνάει πλέον τα εξακόσια ευρώ και με τις περιοχές της χώρας που έχουν ακόμα ήπιο κλίμα, την Κρήτη, τη Ρόδο, αλλά και τις μεγάλες πόλεις μας, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, να παρουσιάζουν ακόμα και τώρα πολύ υψηλά ποσοστά πληρότητας.
Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο βλέπουμε ότι εξελίσσεται το τουριστικό μας προϊόν ακόμα και τώρα. Η γερμανική εταιρεία “Condor” έχει πτήσεις για όλο το Νοέμβριο και για την Κρήτη και για τη Ρόδο. Ζητούν να μείνει ανοιχτή η παλιά πόλη στη Ρόδο, προκειμένου να την επισκέπτονται».
Ο 47χρονος ιατρός στο επάγγελμα πολιτικός, ο οποίος κάθισε για πρώτη φορά στα βουλευτικά έδρανα το 2012,διετέλεσε εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας και υπηρέτησε σε αρκετές υπουργικές θέσεις, κάλεσε ξενοδόχους και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται γύρω από τον τουρισμό να «ζεσταίνουν» τις… «μηχανές» νωρίτερα ενόψει της προσεχούς περιόδου:
«Η μία μετά την άλλη, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και οι τουριστικοί πράκτορες υπογράφουν με εμάς συμβόλαια και παρακαλώ να ετοιμαστούν οι επιχειρήσεις, οι ξενοδόχοι μας και τα επαγγέλματα γύρω από τον τουρισμό, γιατί φέτος το καλοκαίρι ξεκινάει την άνοιξη στη χώρα. Τέλη Μαρτίου, αρχές Απριλίου πρέπει να είμαστε όλοι έτοιμοι. Η τεράστια δύναμη του τουρισμού είναι ότι την επικοινωνία κάνουν και οι Δήμοι, οι Περιφέρειες, οι ιδιωτικοί φορείς, όπως η “Marketing Greece” του ΣΕΤΕ, ο ΕΟΤ και η κεντρική κυβέρνηση. Αυτό το οποίο ζήτησα από όλους είναι να στρέψουμε μαζί τις δυνάμεις μας ομογενοποιημένα, έτσι ώστε να υπερπολλαπλασιάσουμε τη δύναμη που έχουμε. Αξίζουν οι χειμερινοί προορισμοί μας να φωτιστούν και να αναδειχθούν, τα ξενοδοχεία μας στα μεγάλα αστικά κέντρα, η κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα».
Ο κ. Κικίλιας, αφού παρέθεσε στατιστικά στοιχεία που καταδεικνύουν αύξηση στις ημέρες διαμονής και στην κρουαζιέρα στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας, αναφέρθηκε στη συμβολή των υγειονομικών πρωτοκόλλων ώστε κόντρα στις δυσοίωνες προβλέψεις, να καταστεί η Ελλάδα ένας ασφαλής τουριστικός προορισμός:
«Το 2020 βλέποντας την τραγική κατάσταση στη γειτονική μας Ιταλία που διαθέτει ένα πλούσιο Σύστημα Υγείας, όλοι στοιχημάτιζαν ότι η χώρα μας θα είναι η επόμενη. Όχι μόνο δεν ήταν η επόμενη, αλλά το Εθνικό Σύστημα Υγείας άντεξε. Φτιάξαμε ένα από τα καλύτερα προγράμματα εμβολιασμού στην Ευρώπη και “brandαρίστηκε” η χώρα μας στο εξωτερικό ως μία χώρα σοβαρή και ασφαλής, ένας προορισμός στον οποίο μπορούν να έρθουν επισκέπτες και να μην κινδυνεύσουν και αυτό βοήθησε, προφανώς, να έχουμε κόσμο και το 2020 που έμειναν κλειστές όλες οι άλλες μεσογειακές χώρες και εμείς τολμήσαμε χωρίς εμβόλια τότε, με πολλαπλό “testing”, με την επιχειρησιακή ενίσχυση του συστήματος αεροδιακομιδών, με υγειονομικό προσωπικό στα νησιά. Το 2021 που βλέπετε ότι ακόμα και τώρα που μιλάμε, τα ξενοδοχεία μας, τα καταλύματά μας είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο».