Η Εμπειρία τού Κορονοιού είναι εξαιρετική, μοναδική ίσως, ευκαιρία γιά νά στοχαστούμε τό διαχρονικό φαινόμενο τό οποίο αποκαλείται: ''Δημόσια Εξουσία'', ιδιαίτερα ''Πολιτική Εξουσία''...
Κωνσταντίνος Αντωνάκης | 10/04/20
Τό ''εκκρεμές'' τής εξουσιαστικής εμπειρίας, κινείται ανάμεσα στίς κατά τόν Απόστολο Παύλο ''Τεταγμένες Εξουσίες'' δηλαδή στίς υποκείμενες στήν Θεία δημιουργία εξουσιαστικές μορφές καί κατά τήν ιστορική διαδρομή καταλήγει αυτό τό εκκρεμές, στό φαινόμενο τού Συνταγματισμού, στήν ''Συνταγματική Εξουσία''...
Η ιστορική έλευση τού Κορονοιού έχει καταλυτική επίδραση στήν θεώριση τού δημοσίου εξουσιασμού εφόσον μέσα στό δημόσιο δρώμενο αναζητάται η εύρεση τής Πολιτικής ουσίας στά κείμενα τών Συνταγμάτων, στίς Συμβάσεις τών Πολιτευμάτων, στούς κανόνες δικαίου, η συμβατότητα τών οποίων μέ τό Σύνταγμα δέν εξετάζεται αλλά καί στά όσα οι ιατροί λοιμοξιολόγοι καί οι εκφραστές τής κρατικής πυγμής ανακοινώνουν καί διατάσσουν...
Ποιός μάς εγκλωβίζει τώρα στά σπίτια μας λόγω Κορονοιού;
Μάς κλείνει στίς οικίες μας η ''Τεταγμένη Εξουσία'' ή μήπως η ''Συνταγματική Εξουσία'';
Ο Απόστολος Παύλος τόν Πρώτο Αιώνα μ.Χ. στήν πρός Ρωμαίους Θεόπνευστη Επιστολή Του καί στό Κεφάλαιο 13 περιγράφει τήν Πολιτική Εξουσία ως τό εκ τού Θεού σημείο αναφοράς πρός τό οποίο σημείο ο Ανθρωπος οφείλει νά υποταχθεί.
Λέει ο Απόστολος τών Εθνών Παύλος μεταξύ τών άλλων: ''Πάσα ψυχή εξουσίαις υπερέχουσαις υποτασσέσθω ου γάρ εστίν εξουσία ει μή υπό τού Θεού.'' καί συνεχίζει εμφατικά: ''αι δέ ούσαι εξουσίαι υπό τού Θεού τεταγμέναι εισί...''.
Η Συνταγματική δυτική πραγματικότητα άρχισε νά εκδηλώνεται από τήν έχουσα αναδείξει σειρά συμβάσεων τού Πολιτεύματος Βρεταννική Εμπειρία κυρίως μέ τήν Magna Carta τού 1215 καί τό Bill of Rights τού 1689 καθώς καί μέ τίς Συνταγματικές Διακηρύξεις τών Αμερικανικής τό 1776 καί Γαλλικής τό 1789 Επαναστάσεων.
Τό Αντιπροσωπευτικό Σύστημα έχοντας διέλθη τά πρωτογενή στάδια, παγίωσε κατά τήν εξέλιξή του τήν τελική αναφορά τής Πολιτικής Εξουσίας όχι στόν Θεό αλλά σ αυτό πού ονομάζεται ''Λαός'' ιδιαίτερα δέ καί πιό ορθά ''Εκλογικό Σώμα''...
Ποιοί οι σκοποί όμως τού Ενθεου Αποστόλου Παύλου;
Ο πρώτος σκοπός αυτών τών περί Δημοσίας, Πολιτικής Εξουσίας Λόγος τού Αποστόλου Παύλου ήταν η αποτροπή τής εκτροπής τής Εκκλησίας τού Χριστού σέ μάταιο καί ασφαλώς πρόσκαιρο Πολιτικό Κίνημα...
Η άλλη αιτία τής εκφοράς τού συγκεκριμένου διά τού Αγίου Πνεύματος Λόγου τού Αποστόλου τών Εθνών, είναι η κατάδειξη τής μάταιης ουσίας τής διαχρονικής Πολιτικής, η οποία σέ κάθε έκφανσή της δέν είναι τίποτε περισσότερο από φθοροποιός κατάσταση η οποία δέν είναι ικανή νά δώσει λύσεις στό Πανανθρώπινο πρόβλημα...
Ο Κορονοιός εμφανίστηκε ως Παγκόσμια Πανδημία καί ''παρέχει'' τήν ευκαιρία νά δειχθεί τό ψυχρό πρόσωπο τών εξουσιών.
Οι Πολιτικές Εξουσίες έπρεπε άλλοτε νά θεωρηθούν Θεόσταλτες, τώρα δέ αξιολογούνται ως από τόν λαό εγκεκριμένες αλλά σέ κάθε περίπτωση καταδεικνύονται ως λογικώς μάταιες εφόσον δέν λειτουργούν πλέον λόγω Κορονοιού, εντός τών συγχρόνων ιστορικών προτύπων τής πολιτικής νομιμοποιήσεώς τους....
Οι ενεστώσες εξουσίες γίνονται αντιληπτές λοιπόν όχι κατά τήν φύση τους αλλά κατά τήν κατάδειξη τής ματαιότητάς τους.
Η Πολιτική είναι τό εκκρεμές τών εμπειριών τής Ιστορίας οι οποίες κινούνται από τόν Ολοκληρωτισμό, τόν Αυταρχισμό έως καί τόν άχρηστο μπροστά στόν Κορονοιό Δημοκρατικό Συνταγματισμό...
Ο Χαρακτηρισμός τού Αποστόλου Παύλου ''... αι τεταγμέναι εξουσίαι...'' πρός τίς οποίες οφείλουμε νά δείχνουμε υποταγή είναι πιό Σοφός Λόγος από όλα τά απελευθερωτικά κείμενα καί τά κείμενα τών κουρελιασμένων από τόν Κορονοιό Συνταγμάτων καί Συμβάσεων τών Πολιτευμάτων...
Στήν διαχρονία του ο Συνταγματισμός έχει μέ τά όσα ζούμε τώρα, καταλήξει στήν αυτοακύρωσή του, εφόσον πουθενά οι Συνταγματικές πρόνοιες ''δέν αρκούν'' καί χάρη τής αντιμετωπίσεως τής Μολύνσεως ''πρέπει'' νά παραβιάζονται...
Εφόσον οι Συνταγματικές προβλέψεις περιφρονήθηκαν καί αναιρέθησαν παντού από τούς φορείς τών Εξουσιών μέ τρόπο πρόδηλο, ο Συνταγματισμός είναι πλέον οριστικά καί αμετάκλητα ακυρωμένος...
Είναι ιστορικά απτό ότι οι Εξεγέρσεις καί οι Επαναστάσεις δέν χειραφέτησαν τόν άνθρωπο αλλά κατέληξαν σέ ουτοπικές πρόσκαιρες κατασκευές νέων τυραννιών.
Κατ ουσίαν η Πολιτική εξέλιξη δέν έγινε από τίς ''Επαναστατικές Γραφειοκρατίες'' οι οποίες εγκατεστάθησαν μετά τό πέρας τών εξεγέρσεων αλλά μόνο από τήν ανάπτυξη τής τεχνολογίας καί τήν διάχυση τής πληροφορίας προέκυψαν κάποια οφέλη, τά οποία τώρα ''θελει'' νά σαρώσει καί σαρώνει ο Κορονοιός....
Ο Απόστολος Παύλος προτείνει τήν διά τής υποταγής μας στήν Εξουσία, τήν αυτή καθ αυτήν απαξίωση τής Εξουσίας.
Η Τελεολογία τού Συνταγματισμού είναι η ίδια μέ τήν Τελεολογία τών Εξεγέρσεων καί τών λεγομένων Επαναστάσεων: η Αυτοακύρωση...
Αυτοακύρωση μέ κάποιες ''αποχρώσεις'' βέβαια καί στό μέτρο τής κατά τόπο αναπτύξεως τού Εξουσιαστικού Πολιτικού φαινομένου...
Η απάτη τού διά Συμβάσεων Συνταγματισμού στό Ηνωμένο Βασίλειο οδηγεί γιά παράδειγμα στίς πανάκριβες πανεπιστημιακές σπουδές...
Τό Γαλλικό Πρότυπο τής ενιαίας διά γραπτού κειμένου Συνταγματικής Εξουσίας παρέχει σέ όλους, υψηλοτάτου επιπέδου σχεδόν δωρεάν πανεπιστημιακή εκπαίδευση...
Η ενεστώσα όμως κατάσταση τού Κορονοιού σαρώνει παντού καί πέραν τών κατά τόπο αποχρώσεων, τήν ουσία αλλά ακόμη καί τήν τυπική εφαρμογή τού Συνταγματισμού, αναδεικνύοντας τήν Συνταγματική πραγματικότητα ως έχουσα εξαντλήσει τά όρια της...
Εκκινώντας εξεταστικά, αντιστρόφως τό Εκκρεμές τής Πολιτικής Ιστορίας, από τόν ενεστώτα αμετακλήτως αυτοακυρωθέντα Συνταγματισμό στόν χαρακτηρισμό τών Εξουσιών ως ''τεταγμένων εκ Θεού'', καταλήγω νά πιστέψω ότι ο Απόστολος τών Εθνών Παύλος θεωρεί τίς Εξουσίες επιτρεπτές από τόν Θεό ως αφορώσες τόν πεπτωκότα αλλά πάντα ελεύθερο στίς επιλογές του άνθρωπο...
Ο Συνταγματισμός χρεοκόπησε καί τό επόμενο στάδιο πολιτικής οργανώσεως θά είναι ζήτημα πλήρους εμφανίσεως τής μή προσχηματικής βίας καί πυγμής.
Οι Εξουσίες θά θεωρούνται καί πάλιν κατά τόν Απόστολο Παύλο ως ''τεταγμέναι'' καί εκ Θεού επιτρεπόμενες...
Γιατί λοιπόν ο Θεός επιτρέπει τήν εμπειρία τών ''τεταγμένων εξουσιών'';
Αυτό γίνεται επιτρεπτό από τόν Θεό γιά τόν ίδιο λόγο πού ο μή παρεμβαίνων στήν βούληση τών ανθρώπων Δημιουργός τών πάντων ''επιτρέπει'' καί τόν Συνταγματισμό...
Διότι τήν Εξουσιαστική Εμπειρία θέλει νά τήν παράγει καί νά τήν υφίσταται, ο πεπτωκώς αλλά πάντα ελεύθερος νά πράττει ή νά μήν πράττει, Ανθρωπος...!