Υπάρχουν λύσεις στη φαρέτρα της κυβέρνησης;
Το προσωπικό των σιδηροδρόμων, οι οδηγοί φορτηγών και οι αγρότες είναι μεταξύ εκείνων που απειλούν με απεργία σε όλη τη Γερμανία από τη Δευτέρα σε πανεθνικές διαμαρτυρίες για παράπονα που αφορούν από τους μισθούς και τις συνθήκες εργασίας έως τις περικοπές στις γεωργικές επιδοτήσεις και τα υψηλότερα διόδια στους δρόμους.
Η Γερμανία, επί μακρόν η ατμομηχανή της Ευρώπης, παλεύει με ένα ισχυρό μείγμα βραχυπρόθεσμων και βαθύτερων διαρθρωτικών προβλημάτων που -μαζί με μια διχασμένη και φαινομενικά αναποτελεσματική κυβέρνηση- έχουν ωθήσει τους οικονομολόγους να μιλούν για τον «άρρωστο άνθρωπο της Ευρώπης».
Οι σαρωτικές εργασιακές μεταρρυθμίσεις στα τέλη της δεκαετίας του 1990, ακολουθούμενες από την έντονη ζήτηση στην Κίνα και τις αναπτυσσόμενες αγορές, συνέβαλαν στη δημιουργία εκατομμυρίων θέσεων εργασίας και στην ισχυρή οικονομική ανάπτυξη της Γερμανίας για περισσότερες από δύο δεκαετίες.
Τώρα, ωστόσο, το περίφημο οικονομικό μοντέλο της χώρας φαίνεται να παραπαίει. Το ΔΝΤ προβλέπει ότι η Γερμανία θα είναι η μόνη οικονομία της G7 που θα έχει συρρικνωθεί το 2023.
Όπως αναφέρει ο Guardian, τα προβλήματα είναι εν μέρει συγκυριακά και μάλλον προσωρινά αφού αφορούν την ασθενέστερη κινεζική οικονομία, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και ο αντίκτυπος του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Η ζήτηση για τα αγαθά που παράγει κυρίως ο εξαγωγικός τομέας της Γερμανίας - μηχανήματα, αυτοκίνητα, εργαλεία, χημικά - αυξομειώνεται ανάλογα με την κατάσταση της ευρύτερης οικονομίας.
ΠΗΓΗ: ETHNOS.GR