Στη βελτιωμένη κατάσταση που παρουσιάζει το κέντρο της Αθήνας και την ενίσχυση των συγκοινωνιών αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
NEWSROOM - 30/11/21
Την εφαρμογή του δακτυλίου ως μέτρου για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, το οποίο παρουσιάζει έξαρση τα δύο τελευταία χρόνια, επικαλέστηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή για κυκλοφοριακό ζήτημα, επισημαίνοντας παράλληλα τη μειωμένη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς από τους πολίτες που καταγράφεται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο:
«Πλέον μιλάμε για έναν ‘‘καθαρό’’ δακτύλιο, καθώς κυκλοφορούν σε αυτόν ελεύθερα τα οχήματα συγκεκριμένων κατηγοριών, όπως τα ηλεκτρικά, τα εκ κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου, τα υβριδικά, καθώς και τα οχήματα κατηγορίας Euro6 που εκπέμπουν κάτω από 120 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Με αυτόν τον τρόπο προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε όχι μόνο το κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά και το περιβαλλοντικό. Μειώθηκαν παράλληλα στο μισό οι άδειες δακτυλίου. Δεν έχει καμία σχέση το τι γίνεται στο κέντρο της Αθήνας σήμερα με το τι γινόταν πριν εφαρμοστεί αυτή η διαδικασία».
Ο 46χρονος οικονομολόγος και σύμβουλος επιχειρήσεων στο επάγγελμα πολιτικός, ο οποίος ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών διαδεχόμενος τον Χρήστο Σπίρτζη, παρέθεσε στοιχεία επιχειρώντας να καταδείξει τη σπουδή της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας συγκριτικά με εκείνη του ΣΥΡΙΖΑ στην ενίσχυση του στόλου των συγκοινωνιών και υπογράμμισε τη συνεργασία μεταξύ των φορέων, στην αρμοδιότητα των οποίων άπτεται το κυκλοφοριακό ζήτημα, αφήνοντας ξανά αιχμές για την αξιωματική αντιπολίτευση:
«Τον Ιούλιο του 2019, κυκλοφορούσαν 850 λεωφορεία στην Αθήνα και σήμερα ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί στα 1.320.Την ίδια χρονιά ήταν εκτός λειτουργίας το ένα τρίτο των συρμών του Μετρό της Αθήνας. Ειδικότερα ήταν σε λειτουργία τριάντα δύο συρμοί και σήμερα είναι τριάντα οκτώ. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έκανε 1.389 προσλήψεις. Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε καταργήσει τρεις στάσεις του Τραμ και είχε παραλάβει μηδέν νέους συρμούς, ενώ η σημερινή κυβέρνηση έφερε ξανά το Τραμ στο Σύνταγμα, παρέλαβε είκοσι πέντε νέους συρμούς και σύντομα θα επεκταθεί το Τραμ και προς τον Πειραιά. Η δήθεν φιλολαϊκή αριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πήγε το εισιτήριο στο 1,40 ευρώ και η Νέα Δημοκρατία το επανέφερε στο 1,20.
Το κυκλοφοριακό ζήτημα δεν αφορά μόνο την Κυβέρνηση ή μόνο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, καθώς και την Περιφέρεια Αττικής και το Δήμο Αθηναίων. Βρισκόμαστε σε αγαστή συνεργασία για να βρούμε λύσεις. Με αυτό τον τρόπο δεν πετάμε το μπαλάκι. Λέμε κάτι πολύ απλό, που προφανώς ο ΣΥΡΙΖΑ αρνείται να καταλάβει: Ότι σε μία κοινοβουλευτική Δημοκρατία, σε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος, οι φορείς πρέπει να κάθονται μαζί και να συζητούν και αυτό κάνουμε».