Τι αναφέρει η ανακοίνωση των εργαζομένων της ΣΤΑ.ΣΥ. Στο πλευρό τους και το Εργατικό Κέντρο Αθήνας
NEWSROOM - 18/11/21
Ελεύθερα κινούνται σήμερα τα οχήματα εντός του δακτυλίου λόγω της εικοσιτετράωρης απεργίας των εργαζομένων στις σταθερές συγκοινωνίες και της στάσης εργασίας στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών.
Με αφορμή το πρόσφατο τραγικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή στον εργοδηγό του ΗΣΑΠ, τα σωματεία τράβηξαν χειρόφρενο σήμερα με αίτημα τη λήψη μέτρων για την ασφάλεια των εργαζομένων. Η στάση εργασίας στα λεωφορεία ξεκινάει από την έναρξη της βάρδιας έως τις εννέα το πρωί και από τις εννέα το βράδυ μέχρι τη λήξη της βάρδιας, ενώ τα τρόλεϊ θα ακινητοποιηθούν από τη μία έως τις τρεις μετά το μεσημέρι.
Με ανακοίνωση που εξέδωσε το σωματείο των εργαζομένων της ΣΤΑ.ΣΥ. θέτει προς τη διοίκηση της εταιρίας μια σειρά από ερωτήματα, που αποδεικνύουν τις ακραίες συνθήκες κάτω από τις οποίες εκτελούν τα καθήκοντά τους οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες και ζητά απαντήσεις:
«Το τραγικό δυστύχημα, που στοίχισε την ζωή στον συνάδελφό μας Πέτρο Γιάμαλη και έναν ακόμα εργαζόμενο να χαροπαλεύει, ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχήματα, που σημειώνονται σε εργασιακούς χώρους, με εργαζόμενους να θυσιάζονται στο βωμό του κέρδους ανεξέλεγκτων ιδιωτικών συμφερόντων.
Προ ημερών είχε χάσει τη ζωή του ένας εργαζόμενους στις προβλήτες της Cosco, άλλοι τραυματίστηκαν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και αυτή την φορά ο θάνατος "χτύπησε" στη Γραμμή 1 της ΣΤΑ.ΣΥ, με θύμα τον 41χρονο Πέτρο και άλλους τρεις τραυματίες.
Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ δεν θα δεχτούν άλλη θυσία στο χώρο εργασίας τους. Πραγματοποιούμε την Πέμπτη 18/11/21 24ωρη απεργία για να αποχαιρετήσουμε τον συνάδελφό μας και απαιτούμε να χυθεί άπλετο φως στις αιτίες του δυστυχήματος και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι.
Παράλληλα, καλούμε, για μια ακόμα φορά, τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να δώσει απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα:
1. Ελέγχθηκε το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας; Και αν ναι, από ποιον φορέα;
2. Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιον;
3. Η εργολαβική εταιρεία, που έχει αναλάβει το έργο, τηρούσε τα μέτρα ασφαλείας;
4. Είναι αλήθεια ότι είχε σημειωθεί ξανά βλάβη στο ίδιο μηχάνημα; Εάν ναι πότε και από ποιον ελέγχθηκε η αποκατάστασή της;
5. Ποια είναι η διαδικασία που προβλέπει τη συνοδεία εργαζόμενων της ΣΤΑΣΥ σε μηχανοκίνητες εργασίες αναδόχων;
Όλα τα παραπάνω αναδεικνύουν περίτρανα τις ιδιαιτέρες ακραίες συνθήκες σιδηροδρομικής φύσης που εκτελούν οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες. Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ δεν μπορεί να παραμένει αμέτοχη. Οφείλει να δώσει απαντήσεις και να σταματήσει να βάζει, ανεξέλεγκτα, στο δίκτυο ιδιωτικά, εργολαβικά συμφέροντα, που στο βωμό του κέρδους αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζόμενων».
Στο πλευρό των εργαζομένων στέκεται και το Εργατικό Κέντρο Αθήνας στηρίζοντας τις κινητοποιήσεις. Στην ανακοίνωση που εξέδωσε επιρρίπτει ευθύνες στην κυβέρνηση, απαιτεί την εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας, αλλά και την απόδοση ευθυνών:
«Οι κυβερνήσεις έχουν μεγάλη ευθύνη, επιτρέποντας στους εργολάβους να αφήνουν στην άκρη τα όποια μέτρα προστασίας για τη μεγιστοποίηση των κερδών. Έχουν μεγάλη ευθύνη, γιατί έχουν οδηγήσει σε μεγάλη συρρίκνωση το συγκοινωνιακό έργο με μειωμένο προσωπικό και μέσα, παρά τις διευρυμένες ανάγκες που υπάρχουν. Απαιτούμε να εφαρμόζονται τα μέτρα ασφαλείας στους χώρους εργασίας και να αποδοθούν ευθύνες εκεί που αναλογούν με τη συγκρότηση ανεξάρτητης αρχής εμπειρογνωμόνων και όχι από τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ».