Νέα δεδομένα στο χώρο των συγκοινωνιών δημιουργεί το μεγαλύτερο πακέτο έργων στον τομέα, συνολικού ύψους 3,3 δις ευρώ
NEWSROOM - 21/10/21
Το σπουδαιότερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που συντελέστηκε ποτέ στην Ελλάδα, συνολικού ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, αποτέλεσε το επίκεντρο της ομιλίας του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών από το βήμα του συνεδρίου “Athens ESG & Climate Crisis Summit” που διοργάνωσε η “Καθημερινή” στο “Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος”.
Ο Κώστας Καραμανλής αποσαφήνισε τα επόμενα βήματα της κυβέρνησης, επισημαίνοντας την αναβάθμιση της χώρας μας μέσω των σιδηροδρομικών έργων, τονίζοντας παράλληλα ότι η Αθήνα υστερεί σε σχέση με ευρωπαϊκές πρωτεύουσες στις εγκαταστάσεις του Μετρό:
«Ήδη είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε ότι στο προσεχές διάστημα θα δημοπρατήσουμε με τη διαδικασία της μελετοκατασκευής, δηλαδή “turnkey”, σιδηροδρομικά έργα 3,3 δισεκατομμυρίων σε όλη την Ελλάδα. Το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα. Τα σιδηροδρομικά έργα βοηθούν τη χώρα μας να παίξει ρόλο στα “logistics” και συνάδουν απόλυτα με τα θέματα της κλιματικής αλλαγής. Οπότε, με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια και η Ελλάδα θα μπει σε μία διαδικασία όπου θα ενώσουμε επιτέλους λιμάνια με σιδηρόδρομο, “logistics centers”, το Θριάσιο 1 και το Θριάσιο 2.
Το ενιαίο σχέδιο της κυβέρνησης για την επόμενη ημέρα στις βιώσιμες μεταφορές, πέρα από το σιδηρόδρομο, έχει να κάνει και με το μετρό. Μετά από πάρα πολλά χρόνια «ξεμπλόκαρε» η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Εάν δει κανείς πόσους σταθμούς Μετρό έχει η ελληνική πρωτεύουσα σε σχέση π.χ. με τη Μαδρίτη, θα καταλάβει ότι η χώρα μας είναι αρκετά πίσω. Επομένως τρέχουμε και πρέπει να τρέχουμε και αυτό το έργο έχει ξεκινήσει».
Ο 46χρονος οικονομολόγος και σύμβουλος επιχειρήσεων στο επάγγελμα υπουργός, ο οποίος κάθισε για πρώτη φορά στα βουλευτικά έδρανα τον Ιανουάριο του 2015, αναφέρθηκε επίσης και στην ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων του ΚΤΕΛ, με την οποία επιχειρείται η μείωση του μέσου όρου ηλικίας των μέσων μεταφοράς, ενώ δεν παρέλειψε να αφήσει αιχμές για τις πρακτικές προηγούμενων κυβερνήσεων σχετικά με τη χρηματοδότηση των διαγωνισμών:
«Σε λίγο καιρό θα δούμε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη 220 ηλεκτρικά λεωφορεία. Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα έχουν πολύ σύντομα νέο στόλο λεωφορείων “Hybrid”, “CNG” και ηλεκτροκίνητων και για πρώτη φορά θα δούμε να μειώνεται σημαντικά ο όρος ηλικίας των οχημάτων. Ο διαγωνισμός χρηματοδοτείται και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Βλέπετε μία κυβέρνηση που δεν βγάζει διαγωνισμούς χωρίς να έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Τα καραγκιοζιλίκια που είχαμε στο παρελθόν να βάζουμε ένα εκατομμύριο σε μία ΣΑΕ του υπουργείου και να κάνουμε διαγωνισμό των 750 εκατομμυρίων, αυτά δεν θα τα δείτε από τη δική μας κυβέρνηση».
Καταλήγοντας ο κ. Καραμανλής εμφανίστηκε θετικός στο ενδεχόμενο συνεργασιών με τον ιδιωτικό τομέα, του οποίου ο ρόλος έχει μεγάλη σημασία:
«Από τα 13 δισ. έργα που έχουμε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα πέντε είναι ΣΔΙΤ, όταν στο παρελθόν δεν είχαμε κανένα. Πιστεύω ότι ο ιδιωτικός τομέας είναι μπροστάρης. Αυτός πρέπει να μας τραβήξει μπροστά. Διότι, φτάνει με τα θεσμικά πλαίσια, φτάνει με το νομικό φορμαλισμό. Δεν βρίσκουμε πάντα λύσεις με το απλά να ψηφίζουμε νόμους τους οποίους δεν εφαρμόζουμε».